کانون ثقلین

کانون ثقلین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

طبقه بندی موضوعی

گزارش همایش محرمانه از وهابیت 2 + صوت

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۱۹ ب.ظ

همایش « محرمانه از وهابیت 2 » با حضور حجت الاسلام و المسلمین استاد عباسی دوشنبه 28 بهمن ماه از ساعت 10 در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد .

از نکات قابل توجه در این همایش ، استقبال بسیار خوب دانشجویان از این برنامه بود که علیرغم اینکه  تبلیغات این برنامه با توجه به برگزاری کنکور ارشد از سطح دانشگاه برچیده شده بود ( که با تلاش دوستان ما ، بنرها هم پیدا نشد و حتی کسی به این سوال نیز پاسخ نداد که چرا بنرهای جلوی خوابگاه ها جمع آوری شده است ؟!!)  ولی باز اهمیت موضوع دانشجویان را به تالار شیخ مفید کشانده بود .

برنامه پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ، تلاوت قرآن کریم توسط قاری ارجمند جناب آقای امیرخانی و دعوت مجری برنامه از جناب استاد عباسی آغاز شد .

مجری فضا را به نوعی با شعر و ادب آمیخته بود و با حال و هوایی شاعرانه به استاد تحویل داد و همین امر موجب شوخی استاد عباسی با وی شد که این نوع اجرا برای شب شعر خوب بود و نه برنامه خشن وهابیت! که با لبخند حضار همراه گشت .

کارشناس شبکه ماهواره ای ولایت ، ابتدا با این موضوع صحبت خود را آغاز کرد که اصلا وهابیت برای چه هدفی به وجود آمده ؟ و اینکه پیامد حضور وهابیت برای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی چه بوده است ؟

در ادامه ایشان به این بحث اشاره کردند که اساسا شخص پیامبر نیز در مرام وهابیت ارزشی ندارد و با اسنادی که ارائه کردند این مهم و تخریب آثار به جا مانده از پیامبر (ص) از جمله قبر مطهر پدر و مادر پیامبر و همچنین محل زندگی ایشان در مکه و محل به دنیا آمدن حضرت زهرا (س) را به نمایش گذاشتند.

استاد عباسی به دشمنی وهابیت با علما اهل سنت نیز اشاره کردند و اینکه این گروه ضاله هر کسی را که مخالف خود ببینند با ترور جانی و شخصیتی از سر راه بر میدارند .

ایشان با درخواستی از دانشجویان خواستند که با تاسیس وبلاگی با موضوع وهابیت به روشنگری در خصوص این فرقه ضاله بپردازند .

نیم ساعت پایانی جلسه نیز به پرسش و پاسخ دانشجویان گذشت و جلسه با پخش کلیپی در دفاع از حرم حضرت زینب (س) خاتمه یافت .


لینک این خبر در سایت دانشگاه قم


  • کانون ثقلین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">